کدام وحشی ترند؟
میوه ممنوعه
سروده ها و نوشته های عبدالله قرونه ای

عرب و مغول

از هر ایرانی با هر میزان سواد و در هر صنف و قماشی که بپرسی وحشیانه ترین حمله ای که در طول تاریخ به ایران شده کدام است، بدون ذره ای درنگ و تردید خواهد گفت: حمله مغول!

اما گمان می کنم حمله عربها به ایران وحشیانه تر از حمله مغول بوده.

من آنچه برای این مدعا به نظرم می رسد می گویم. شما خواننده ی عزیز هم هر دلیلی در رد یا اثبات این ادعا داری می توانی پای همین مطلب اضافه کنی.

از قرن سوم هجری که آغاز شکل گیری فرهنگ و تمدان ایرانی - اسلامی است، تا قرن هفتم که حمله مغول به ایران اتفاق افتاد، آثار مذهبی، عرفانی، فرهنگی، ادبی و علمی فراوانی پدید آمد که امروزه تقریبا همه ی آنها را در اختیار داریم. یعنی در حمله مغول از بین نرفته اند.

همه می دانیم که ایران، صدها و شاید هزاران سال پیش از ظهور اسلام، یکی از چهار تمدن برتر جهان بوده و آثار شگفت انگیز بسیاری به بشریت عرضه داشته است. اما با حمله عربها همه ی آنها نابود شد. کتابخانه جندی شاپور، فرش بهارستان، درفش کاویان و ... و ... و ...

تیشه ای که عرب بر ریشه تمدن ما زد چنان کاری بود که تا دویست سال خلاء ناشی از آن پر نشد. (به تعبیر شادروان  دکتر زرین کوب: دو قرن سکوت!) اما ایرانیان باز هم اصالت فرهنگی خود را ثابت کردند و با بنیان نهادن نظام فکری - فرهنگی نوینی بر دو پایه ی تمدن ایرانی و تفکر اسلامی، ظرفیت های گسترده اسلام را آشکار ساختند و آن را به عنوان یک تمدن پویا به دنیا معرفی کردند. حتی دستور زبان عربی را ایرانیان تدوین کردند!!

ورود عربها به ایران، ما را مسلمان نکرد، عربزده کرد!! عربها تنها عادتها و خلق و خوی جاهلی خود را به ایران آوردند. ما مسلمانی خود را مدیون عرب نیستیم. برعکس بسیاری از آموزه هایی که به عنوان احکام اسلام به خورد ما می دهند، در واقع همان خلق و خوی عرب جاهلی است که نتیجه ی شوم ورود عربها به ایران است و اگر دقیق نگاه کنیم در می یابیم که چه بسا با نص قرآن، آشکارا منافات دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 25 تير 1390برچسب:, :: 15:45 ::  نويسنده : عبدالله قرونه ای

درباره وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان میوه ممنوعه و آدرس mivemamnue.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 158
بازدید کل : 3754
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1